torsdag 18 februari 2010

OS-Kristaller....

Vintersolen lyser in genom fönsterrutan och ger liv åt kristallen..... Just nu är jag stor vän av OS och följer i stort sett allt. Hade väl önskat att onsdagen skulle gett oss någon medalj och det känns som ett snöpligt slut på en spännande och mycket sportslig kväll! Det kan ju inte lyckas för våra underbara ungdomar i varje tävling. De är ju bara människor! Däremot är mitt ryggskott väck till stor glädje för mig! Ha det så bra - en undran hur många av Er är också tokiga i dessa vintersporter som pågår just nu ???

20 kommentarer:

  1. Hej Karin.
    Oj så läckert med kristallerna, ja ingen kan väl ha undgått att jag gillar ljuskronor.
    Är det din vackra krona, en sån vill jag ha.
    Jo men visst är de otroligt duktiga våra Svenska ungdomar.
    Helt otroligt.
    Vad skönt för dig att du fått bra i din rygg.
    Sköt om dig nu, det är nu du bör vara försiktig.
    Jag vet maken har haft ont hela livet.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Klart man följer med på OL sändningarna. Skidskytte är den största favoriten. Hoppas det blir bättre nu vad det gäller alla arrangörstabbar alltså. För det är inget kul att se hur de tabbar sig, gång efter gång.

    Det kommer medaljer, flera medaljer.

    Hoppas att allt är bra med dig.
    Här sitter jag med en ovän.
    förkylningen!
    Men det går över. Hoppas jag.

    Vackra kristaller du har. Kan tänka mig hur det ser ut när solen leker i de där.
    Ha det gott min vän.
    Kramen Synnöve.

    SvaraRadera
  3. Jag ser allt jag bara kan när det gäller OS. Tycker det är jättekul.

    Ha det bra

    Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilka fina kristaller.
    Sa innan os att jag inte skulle titta, det tar ju så himla mycket av ens tid, men,,tittar hela kvällarna, fniss.
    Håller med, de är inte mer än människor plus att det är så himla många duktiga idrottare med så varför skulle just de svenska vinna hela tiden?? Man får vara glad och tacksam för de medaljer det blir, och inte alltid ta ut segern i förskott.
    Fortsätt njut framför tv:n
    //Camilla

    SvaraRadera
  5. Visst är det underhållande med OS! Och vilka människor! Vilken energi o glädje dom delar med sig...Tummen upp för Kalla o Ferry! Åh, vad duktiga dom är! Ha en fortsatt bra dag! Kram Therese PS. Underbara kristaller du bjuder på!

    SvaraRadera
  6. Vilka vackra kristaller! Skönt att höra att ditt ryggskott är väck. Jag tycker om sport men har kikat väldigt lite på OS. Arbetar, städar, tvättar, lagar mat och bloggar.Kanske är det dags för en liten paus...Skönt att det kommer ett sportlov snart.

    Hoppas att du får en skön helg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  7. Skönt att din rygg är bättre.
    Det är ju svårt att hålla sig borta från OS även om jag inte ser så mycket.
    Ha en bra kväll.

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Lite sporttokig måste man väl få vara.
    Synd om skidskytetjejerna i kväll. Får hoppas på Ferry om en stund.
    Vad skönt för dig att skottet i ryggen är borta!
    hälsningar
    Caroline

    SvaraRadera
  9. Håller med, OS och andra större turneringar är riktigt kul att följa på tv. Och det finns så väldigt många duktiga idrottare. Tänk på Anja, ut i backen idag igen, hon måste ju vara totalt mörbultad och ha otroligt ont. Jag beundrar henne!
    Agneta!

    SvaraRadera
  10. Maken står för allt tittande - jag såg i alla fall Pillan falla - hjälp så läskigt det såg ut.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Hej på dig!

    Ja, nog blir det en hel del tv... blir inte mycket annat gjort.
    Hon stickar säkert goa sockar till dig med.
    Massor av varma kramar från mig.
    Åsa

    SvaraRadera
  12. Här tittar vi inte så mycket, en och annan repris. Men kul att det går så bra för (nästan) alla!

    Inte roligt med ryggskott, har precis hämtat mig från ett. Ryggskott är inte att leka med. Det vet man när man haft ett.

    Trevlig helg till dig.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Hej Karian.
    Jamen den är ju underbar din krona.
    Jo jag brukar säga till maken när man ser från tv, hur klent de bygger söderut, det där skulle inte hålla här hos oss, och nu i dag så ställs de ju faktiskt inför det faktumet.
    Men visst är det ju tokigt.
    Jo nu vill jag bara önska dig en fin helg.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Tack för kommentaren hos mig. Just nu vräker snön ner och här går både kakelugn och vedspis på högvarv. Vi ska tydligen få 20-30 cm snö inatt. Jag är också OS- vän och kunde inte låta bli att skrika högt när Anja kraschade, fy vad otäckt! Ha en fortsatt härlig lördagkväll!

    SvaraRadera
  15. Hej Cajsa
    Härlig bild på din kristallampa...
    Här blir det inte så mycket os tittade...
    Skönt att ryggen känns bättre.
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera
  16. Här finns en idrottsälskare och det är maken. Jag tittar inte så mycket. Men tror i alla fall det blev 2 medaljer inatt. Idag ska jag måla.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  17. Nog blir det lite OS allt som det gluttas på. Precis sett reprisen på herrarnas skidor, där det blev 2 medaljer. Ska glutta lite till hos dig nu. Innan jag ska ut i solen som faktiskt tittar fram
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  18. Så roligt att du tittar in och följer min resa.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  19. Så underbar kristallkrona du har! OS är inte något för mig....jag tittar ju nästan aldrig på TV, så även OS får vara för min del...men nog hör jag talas om både det ena och andra.
    Njut av att sitta inne och titta på sportsliga aktiviteter. Hur många minusgrader har du?
    Vi hade -25º igårkväll. Lite ovanligt för oss.
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera