fredag 5 februari 2010

Det kom ett mejl...

från en släkting over there.....Jag skrev och fick svar, vi hade "tappat kontakten". Nu är jag så glad att den är åter och nu kan vi mejla. Hon hade undrat hur ska jag få kontakt med Sverige och jag tänkte ofta på dem där borta och när jag rensade i gamla dokument dök allt upp och med internet och Goggle så blev allt fantastiskt! "Then lo and behold, a letter from you. I am always amazed at how our prayers are answered"Ett foto på min far, min farmor och farfar som jag tyckte passade att ha med i min fredagsblogg när jag berättar om USA och släktingarna
Några gamla böcker hemifrån och gardinen med den hemvirkade spetsen som alltid finns med dit jag flyttat.....
Ha en trevlig helg och krama om varandra!

15 kommentarer:

  1. Vilken härlig historia. Vad roligt att du fått kontakt med dina släktingar ower there.
    Önskar dej en mysig fredagskväll och en skön helg.
    Kramis Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen!

    Så roligt att få kontakt igen med din släkting, och vilka vackra bilder du bjuder oss på.
    Ha en fin helg.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Måste hålla med underbara bilder i hela bloggen! Hoppas du får en skön helg! Känn dig välkommen att delta i min utlottning! :)

    SvaraRadera
  4. Häftigt med släkt over there! Det har jag också men har inte kontakt med dem.

    kram Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Karin.
    Men oj så fantastiskt, hennes böner blev hörda, underbart, och nu kan ni maila.
    Jo det är många som har emigranter i släkten, så coolt.
    Vika jättefina saker du har ärvt, i din släckt, snygga och just nu moderna dina egna original.
    Vad roligt att du inte behöver vara ensam utan har en snäll sambo som du fått blommor av, jo visst är det gula som solar och de är också vackra.
    Men i går då var aj i Boden och det fanns ju hur många blommor som helst, bara det att maken inte har några blomögon, det har jag,ha,ha.
    Ja du förstår nog vad jag menar, det handlar om intresse, det är ju min vana att kolla var de finns.
    Hoppas du får en underbar helg, kul att få se och läsa om dina emigranter.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  6. Förlåt stavfelen, hoppas du förstår vad jag skrev.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  7. Va himla roligt att hitta kontakter så där långt hemifrån. Hoppas ni håller fast vid den.
    Härliga fina foton har du ockås.
    //Camilla

    SvaraRadera
  8. Hej och vad roligt att få kontakt med släktingar så långt ifrån! Jättefina saker du visar! kram Maria

    SvaraRadera
  9. Hejsan!
    Tack för titten hos mig och vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
    Härlig story och fina bilder! Tänk vad internet är bra att ha, hihi!

    Önskar dig lycka till!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  10. Vad roligt att få kontakt med sina släktingar så där....Bättre sent än aldrig! Önskar dig en skön söndag! kram Therese

    SvaraRadera
  11. Kul att höra ifrån de som är långt borta och som det var länge sedan man hörde ifrån.
    Ha en bra dag.

    SvaraRadera
  12. Hej Vännen, tyvärr är urtavlorna slut blev nog nedmailad fast jag hade många.Kika lite på tidigare inlägg hos dig är det Anna-carins dotter Hanna som var på bilden. Tänk att vi bor så nära men inte träffas,brukar tänka på henne,hälsa med dig.
    Kram Theres

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Vad roligt att ni lyckats återuppta kontakten igen. Vackra bilder och vackra böcker du har. Sådana gamla släktföremål känns alltid extra värdefulla.

    Idag mår sonen i huset bättre, skönt, men mor har migrän...alltid är det något.

    Kramar till dig!

    Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  14. Oj, så kul att få kontakt med gamla släktingar ... det här med mail är ju suveränt =)

    Fina bilder du visar ...

    Ha det gott , ditt paket är på väg , men först ska det väl en vända till Umeå =)

    Kram Sussi O

    SvaraRadera
  15. Hej
    Du var med och rapporterade vårtecken i fjol, vill du inte vara med i år också? Vi har ingen från ditt landskap ännu, och det vore så kul att kunna täcka upp hela Sverige denna gång också. Anmäl dig på gulda@live.se och glöm inte att skriva bloggadress, vad bloggen heter och vilket landskap du bloggar från
    kram
    Viveka

    SvaraRadera