onsdag 18 november 2009

Stockholmstripp...

Har varit på en liten storstadstripp. Besök på Moderna museet och Daliutställningen. Trevligt och lite annorlunda. Njöt av denna arkitektur, då Hansan styrde och ställde i Sverige, som jag gillar, på vägen mot museet.
Ett besök hos Gudrun Sjöden som resulterade i lite nytt till garderoben.
Nu ska jag gå in och hälsa på Er i alla härliga bloggar! Hoppas ni mår bra och överlever både svininfluensa och det tråkiga och sura vädret! Vi tänder ljus, eller hur, så överlever vi!!!!


17 kommentarer:

  1. Hei! Godt å ta seg en tur iblandt! Vi reiser snart en tur til danmark, gleder meg:)

    Svineinfluensan holder vi oss langt borte ifra:)

    Klem

    SvaraRadera
  2. Så kul med en Stockholmsresa! Behövs verkligen lite omväxling i den grå hösten.

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med en Stockholmsresa som piggar upp lite i det trista gråvädret. Svininfluensa vill vi inte veta av och inte vanlig influensa heller. Jag har haft lite ont i halsen och varit hes nu i veckan.
    Önskar dej en fortsatt skön vecka.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej,
    Åh, härligt med en resa till storstaden för att både handla och framför allt njuta av alla fina saker som finns i alla unika butiker där. Min favorit har varit Årstiden genom tiderna så den vill jag inte missa de gånger vi åker till storstan.
    Må så gott och lycka till med hjärtpysslet med härlig doft av lavendel! Man kan ju göra med andra goa dofter i också!
    Hälsningar
    Jessica

    SvaraRadera
  5. Hej Carin!
    Det är kul att komma iväg lite hemifrån ibland. Då kan man ju längta hem igen. Har klarat mig hitintill från influensa och så ska det förbli.
    Kram annika

    SvaraRadera
  6. Hihi, först läste jag bara besök i storstan...ehh, hade inte du varit i "min" stad tänkte jag... Den är ju inte såå stor precis. Men du har visst hunnit resa mer!
    Jaa, tyvärr har vi inte bjudit på goväder men jag är glad att höra att travfolket varit trevliga! Själv har jag tillbringat aftonen på ridhuset- myyysigt! Älskar att mina flickor vill syssla med hästar! Vettig o rolig sysselsättning! Önskar bara att man hade möjlighet till egen ridhäst men det finns varken tid eller ekonomi, just nu iallafall.
    Ha det gott! Kram cilla

    SvaraRadera
  7. Kul att göra små resor, att se och uppleva saker.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  8. Ja ljus går det åt, var till Ikea och köpte en massa. Lär behövas extra många denna höst och vinter. Så kul med en Stockholms-resa, efter Oslo är det min favoritstad. Museum och shopping en perfekt och rolig kombination.
    Kram kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Hej !
    Jo du , den där influensan går en på nerverna. Den verkar aldrig ge med sig ...

    Det är alltid lika trevligt med en tripp till Huvudstaden ...

    Ha en trevlig helg !
    Kram / Sussi O

    SvaraRadera
  10. Åhh, vad härligt med en utflykt till Stockholm, brukar kunna bli lite dyrt hm, så jag får nog vänta ett tag innan jag själv åker dit. Usch för influensa, har två sjuka barn hemma idag men det är bara vanlig förkyling som tur är. Så det har blivit lite sällskapsspelande o tv-tittande. Ha de gott/Camilla

    SvaraRadera
  11. Å, vad häääärligt! Dali på Moderna! Skulle man se...men det är så mycket man skulle och borde eller vill och det går bra att nöja sig med hemma också....Jag brukar bli så urtrött av storstäder...så jag brukar längta hem till lugna landet....väldans fort!
    Många ljus blir det!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  12. Trevligt med en tur till storstaden. Håller på dig vi tänder ljus//Britt

    SvaraRadera
  13. Vad trevligt med lite Stockholmsbider! Tack för det :) Blir nästan lite avundsjuk, Dali. Fantastiskt!!

    Kram på dig och så tänder vi en hel massa ljus

    SvaraRadera
  14. Härligt med ett litet kulturellt miljöombyte! Dali var länge sedan sist. Såg hans utställning på moderna för många, många år sedan!Tror att det nästan är 20.. tänk vad tiden går!

    Önskar dig en härlig helg!

    Kramar Anna-Lena♥

    SvaraRadera
  15. Smyger mig in sent på kvällen - är en riktig nattuggla :-)

    Moderna var det långe sedan jag var på - har de kvar den där geten?

    Gudrun Sjödén brukar jag däremot besöka ofta.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  16. PS!

    Din klocka går alldeles tokigt - så natuuglig är jag ändå inte.

    // Maud

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig resa du haft till Stockholm. Önskar dig en trevlig o skön helg! Kram Therese

    SvaraRadera