lördag 1 augusti 2009

Hem från ön ♥

Ja, så blev det hemfärd. Några härliga dagar på ön är lagom. Det är härligt att komma hem till trädgården. Blommorna längtar alltid efter vatten.... Nästa vecka åker jag till stugan vid älven. Längtar till tallskogen och hallonsnåren. Vilka angenäma val jag kan göra.
I Luleå har det varit Lulekalaset -"från hamn till hamn" -sjöng man på Tv-reklamen......I torsdags tog vi båten från ön till stan och södra hamn. Låg och guppade på vattnet med båten och lyssnade på artister i Radio-Rixtältet. Sommartider HEJ-HEJ! Här ser ni domkyrkan i bakgrunden på vår väg ut från Luleå.


Åkte förbi Atle isbrytaren, mäktig man.......kan tyckas. Ni vet jag är inte så sjövan, en landkrabba från begynnelsen så jag är på upplärning vad gäller sjö.....
Väl tillbaka på ön så gömmer bryggan sig i den härliga vassen.
Var tvungen att stoppa fötterna i vattnet......
Satte mig sedan i sanden och hips vips gömmer tårna sig i sanden och formar sanden till ett

10 kommentarer:

  1. Vilka underbara ställen du far mellan!
    Det har ju varit perfekt öväder i helgen.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Tänk vilket fantastiskt land vi bor i! Att ni haft solsken hela juli, medans vi som bor lite längre söderut fått dras med en hel del regn. Vi har en underbart grön gräsmatta, som behöver klippas ofta, tack vare regnet...och det tar en liten stund att klippa den. Den är på 3000kvm......så regnet har i alla fall haft det goda med sig....plus att man tar alla tillfällen i akt att vara ute då solen skiner....så gårdagen spenderade jag vid en värmländsk tjärn, där son och måg provade fikselyckan...dock utan fångst!
    Nu tar jag dock blåbärbyttan i handen och ger mig ut på promenad, molnen är gråa, men inga droppar från dom....ännu!
    Kram
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara sommarbilder..ser verkligen härligt ut...visst är det något speciellt med att fara på vatten..ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  4. Vill säga att jag njuter av Dina bilder och Din blogg!
    Kram Elvy

    SvaraRadera
  5. Härliga sommar och fina bilder med sommarkänsla.
    Ha det riktigt gott! /Bea

    SvaraRadera
  6. Härliga sommarbilder något att ta fram när höstrusket närmar sig. Men det är bara att njuta medan vädret är fint.
    Roligt att du tittade in hos mig.

    Ha det gott

    Gunilla
    Jag skall kika vidare hos dig.

    SvaraRadera
  7. è på genomresa i bloggträsket:)Hittade hit via synne. Du har en underbarblogg med en massa ljuvliga bilder vilket é det bästa jag vet:) Vilken é din favoritkaka, bröd eller tårta?

    SvaraRadera
  8. Hej
    Vilka härliga sommarbilder du delar med dej till oss. Det ser så härligt ut. Vilken tur du har som haft solen hos dej i sommar.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder på fötter och vatten och sand//Britt

    SvaraRadera
  10. Tack för dina fina ord inne hos mig dom värmde.
    Oj här finns det mycket att läsa och fina bilder att förundras över.
    Havs och sjöbilder skänker mig sådan frihets känsla.
    Hit återkommer jag gärna.
    Ha det gott Marie

    SvaraRadera