lördag 4 maj 2013

En doft av citrus

En doft av citrus mötte mig i dörröppningen. Förnimmer bilder av Italiens citrusodlingar.......Några olivträd gläder mig också. Cyklade till en av våra trädgårdar och gick in i växthuset. Ville tanka energi och få ro i själen.
  Pelargonior och några andra färgglada blommor mötte mig i långa rader.
 På ett bord stod härligt knoppiga och väldigt fräscha "morsdagsblommor" som jag sa när jag var liten. Hortensia är det riktiga namnet. Jag önskar Er alla en trevlig helg! Kramelikram, som en av mina härliga vänner säger till mig!


3 kommentarer:

  1. Gomorron
    Doften i ett växthus och den
    varma luften är gott och känna.
    Hortensian är jättefin, och speciellt
    den där rosa-lime färgade.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Ja nog tankar man ny energi på sådana ställen !
    - Nackdelen är väl att man blir ha-galen...
    Själv njuter jag av att snön äntligen försvunnit från blombänkarna och fågelsången är på max nivå!
    Ha det gott och sköt om dej ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och jag kan riktigt känna doften.
    Ha en fin lördag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera