onsdag 16 februari 2011

Åter en kall morgon....

Nu har kylan bitit sig fast och kung Bore verkar inte vilja lämna bygden. Uppåt -30 grader väldigt länge nu. Det vi kan glädja oss åt är att det är myggfritt. Solen visar sig och vinterlandskapet är gudomligt om man får hålla sig inne. Eftersom jag fordrar att röra på kroppen varje dag så tvingar jag mig ut.........Gäller att bylsa på sig! Tur att jag kan glädja mig åt tulpanerna som jag har portionerat ut i huset lite här och där. Behövs bara en enstaka tulip i en vas om man arrangerar dem på ett "speciellt" sätt. Må så gott mina vänner!!!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att du är så positiv. Visst är det skönt att slippa myggorna. :)
    Tulpaner är ljuvliga, de tröttnar jag aldrig på.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Oj så kallt, inte ska jag då gny över att det är kallt här! *ler* tulpaner är underbara! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  3. Brr...vilken kyla ni har, här har den lindrats men ska visst komma tillbaka till helgen...om du är intresserad utav klockorna som bör du nog snart beställa för det har gått flera stycken dessa dagar i gårdsbutiken och det är ju ett bra pris på dom, ha en skön kväll, kramen och helg...:)

    SvaraRadera
  4. Oj så kallt!
    Då ska jag inte klaga över våra 10-12 här nere i mellanmjölkens land.
    ha det gott
    hälsar
    Caroline

    SvaraRadera