onsdag 14 november 2012

November - förspel till advent

Mörkret hänger över dagarna och regnet öser ner. Vissa dagar försöker solen titta fram och snön har inte haft någon chans att stanna. En fördel är att jag kan cykla dit jag vill. Motion kallas det! I mitt lilla kök försöker lampan, pepparkakorna och den lilla granen samsas på min fina skänk i format mindre. Lampslöjan gör reklam för Bourdeaux - ja där var jag en gång med Mannen - en mycket trevlig trip! Den ger mig ljus när jag behöver, den hjälper mig att se ljuset bakom knuten - man vet aldrig vad som döljer sig där! Adventskänslorna börjar krypa fram....

 Rotsystemet på granen är som en livsvandring på många små stigar i den härliga skogen. I min skog växer mest tall men någon ensam gran tittar fram och det här var en av dem.... Nu har den stått inne hos mig i ca en månad och glatt mig.

Pepparkakorna har första parkett på skänken. Var så god jag bjuder!

5 kommentarer:

  1. fina burkar...och vacker skänk..tänk vad vackra saker gör oss gott...kram Karina

    SvaraRadera
  2. Tur att du hade den lilla skänken att ta till i ditt nya kök. Kul att ha ett ställe där man kan pynta lite.

    Tack för kakan

    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket!! Sitter just med morgonkaffet så det passar bra med lite god pepparkakor till, jag tar två...för säkerhets skull!!
    Så vackert på skänken sen!! Ger mej en liten vink om att jag kanske skulle ge mej ut i skogen och fixa en liten gran som du gjort...inte kan det väl kallas stöld, måste väl tillhöra allemansrätten...??!!
    Ha en bra dag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Tack, jag tar en kaka, ska sätta på kaffe
    alldeles snart. Det är jättefint med små
    minigranar, november och decembers blommor.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera