tisdag 15 maj 2012

Pudrat näsan...

Undrar om puder förr användes på annat sätt än idag. I alla fall kunde man se en del tanter som pudrat sig så att det syntes lång väg.....Då var det inget mineralpuder och finessen var mer än bra eller så var det ögonen som inte hängde med i spegeln....
Idag har jag putsat en puderdosa i silver med gravyr. Det står ELLA på den fina dosan i silver, en speciell person med  mycket hjärta och omtanke för mig som tyvärr inte lever idag. Jag tänker på henne av och till och är medveten om att jag inte tackade henne tillräckligt för det hon gjorde för mig.♥

5 kommentarer:

  1. Förstår att den dosan betyder mycket för dig, vacker är den också precis som säkert Ella var.
    Ha det gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Jätte fin dosa.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Så kan man nog känna att man inte sagt tillräckligt många gånger vad man tycker om någon. Men jag tror att vi känner när någon annan tycker vi är bra mer än vad den andra tror.//Britt

    SvaraRadera
  4. Tror säkert denna Ella är med dej fortfarande och vet att du är henne tacksam, men visst kan man känna så ibland, att man inte sa det man tänkte, och sen blev det för sent. Tänker ofta på min pappa, han visste så mycket om min hembygd, men jag frågade alldeles för lite...
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Visst är det mycket man ångrar att man inte har gjort eller sagt...Men det lönar sej inte att grubbla över det. - Man kan ju tänka på att göra saker bättre nu istället, mot dom som fortfarande lever.
    Och Ella är ju med dej fortfarande och vet hur mycket hon betydde för dej ♥
    Kram Anneli

    SvaraRadera