lördag 23 maj 2009

Hyllor




Har haft en stugdag vid älven. Sol och värme men mörkblå himmel som skvallrade om regn. När jag läser alla bloggar med vitt, som jag också gillar, tänker jag på min stuga och alla färger jag har där. Timmerväggarna ratar säkert många. Förmodligen skulle många av er måla dessa vita men jag känner att jag vill ha dem i original. På hyllan i köket finns några kära ägodelar. Dricker ofta kaffet i kosan. Har mina hyllor i rummet i en roströd färg som matchar annan inredning. Jag känner mig priviligerad som kan ha min timmerstuga i en inredningsstil, stugan på ön vid havet i en annan stil och slutligen huset i stan i en tredje stil.

Det känns skönt att komma hit och känna tryggheten i det gamla.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker det är kul med olika stilar, i stugan har vi en helt annan stil än hemma. Dock måste jag tillägga att det skulle behöva renoveras och fräshas upp!! Men det får bli när vi får tid och pengar.

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  2. vad är det för fel på ?? när man skall skicka kommentarer så stängs bara allt ner, får se om detta kommer fram.
    Kramis Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad jättekul om du tittar in när vi öppnat :0)

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Det är ju helt rätt, lite olika stil är ju inte fel. Det är allt mysigt med lite färg också. Njut i din goa stuga.
    Kramis AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Tack för titten på min blogg! Din blogg är jättefin och jag håller meed dig,det är fint behålla det ursprungliga, du verkar ha det jättemysigt i din lilla stuga! Jag var inne på travbloggen också förstås nu när vi har samma mall den var också fin! Sköt om dig! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad fint med dina timmerväggar och dem ska du inte måla. Vi har inte vitt vi heller. Utan har ganska mycket panel på väggarna. Och i ett
    rum finns målade väggar med schabloner sedan 1890-talet och dem kan man inte ändra på.
    Du har något att hämta hos mej!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera