måndag 30 mars 2009

Vårtecken 30 mars






Växthuset skymtar isigt i bakgrunden och det är tur att jag kan omge mig med gröna växter i mitt glasrum. Vårtecken idag måndag den 30 mars får bli...
Bilder från min ispromenad mellan Bergnäset där jag bor och staden(Luleå). Här finns härliga isvägar där vi kan färdas fram nästan hur långt som helst. En stor frihet och ändå så nära centrum. Vårtecken av något annat slag är inte lätt att hitta just nu!
Känns som om årstiden står stilla - tänk om åldern också kunde stå still! Utemöblerna är undanstoppade långt, långt in. Ha en bra måndag alla kära bloggare runt om i vårt avlånga land.

4 kommentarer:

  1. Låter härligt med ispromander i solskenet. Vårvintern i norr är härlig den också på sitt vis./Merja

    SvaraRadera
  2. Härliga vårvinterbilder !
    Måndagskramen.
    Åsa

    SvaraRadera
  3. Ja det ser lika vintrigt ut hos dig som hos mig. Vart tog våren vägen?

    ~Livet i byn

    SvaraRadera
  4. Oj vad mycket vinter det är kvar i vårt land. Det känns som alla ni därupp ei norr har värsta vintern fortfarande..
    kram
    Viveka

    SvaraRadera